skip to Main Content

Григорій Маленко: MediaMonitoringBot – ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ СУПЕРОПЕРАТИВНОГО МОНІТОРИНГУ ЗМІ

Григорій Маленко: MediaMonitoringBot – ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ СУПЕРОПЕРАТИВНОГО  МОНІТОРИНГУ ЗМІ

Сучасний світ неможливо уявити без телебачення, газет, журналів та інтернет сайтів, які інформують нас про новини, цікаві факти, події. Засоби масової інформації існують різні за своєю природою, сферою діяльності, виконанням і т.д. Обрати потрібний ресурс сьогодні для моніторингу необхідної інформації є вкрай важко, а враховуючи шалений інформативний потік відслідковувати всю потрібну інформацію майже неможливо. Але, неможливо було до певного часу, поки не був створений дієвий інструмент під назвою MediaMonitoringBot, який працює в месенджері Telegram.

Про його суть та функціональні можливості ми сьогодні говоримо із засновником MediaMonitoringBot Григорієм Маленком.

Олександр Шатній:
Коли у Вас виникла ідея створення MediaMonitoringBot?

Григорій Маленко:
Ми створили його ще чотири роки тому для своїх власних потреб в агенції “SERM”, яка займається управлінням репутації в інтернеті. Агентство  “SERM” надає послуги з комплексного управління репутації в інтернеті – це і допомога у випадку інформаційних атак і вплив на результати видачі в пошукових системах та інші цікаві задачі. В певний момент часу ми зрозуміли, що для нашої операційної діяльності потрібен сервіс, який би максимально оперативно відслідковував згадування про наших клієнтів, чи про їх бізнес у ЗМІ. Щоб ми повністю розуміли ситуацію в будь-який момент часу. Тому, ми взяли і розробили декілька ботів – один, який відслідковує згадування в матеріалах ЗМІ, а інший, в постах конкретних профілів на Facebook.

Наприклад, ми розуміємо, що для конкретного клієнта важливо знати, що про нього пишуть визначені лідери громадської думки. І щоб ми на протязі часу (до 5 хвилин) з моменту згадування, про це дізналися. І далі реагували або не реагували. Саме тому ми  створили бот і вже давно користуємось. А рік тому з’явилось розуміння що такий сервіс потрібен не тільки нам, а й буде корисним великій кількості людей. Бот буде корисним підприємцям, щоб вони могли моніторити згадування щодо себе, свого бізнесу, своїх компаній, структур і т.д.; журналістам, які відслідковують певну тематику або  згадування персон чи підприємтсв; піарникам, котрі надають послуги інформаційного супроводу.

Насправді, сервісів моніторингу ЗМІ є багато, але ми цілеспрямовано відійшли від них в тому сенсі, що ми зробили дуже простий, дуже швидкий (він є швидшим за всі інші). І прибрали все зайве. У них є купа систем і цілий web-кабінет. По-перше це дорого коштує. В десятки разів дорожче, ніж у нас. А в нас взагалі є безкоштовна версія для тих, у кого є до 5 ключових слів. Будь ласка, користуйтесь. А для підприємця 5 слів вистачить – це його ім’я, прізвище, його назва компанії, назва торгової марки. І в підсумку для нього це більше ніж досить.

Фішка в тому, що людина швидко отримує сповіщення в Telegram і тільки у випадку згадки в авторитетному ЗМІ, оскільки ми не моніторимо “сміттєві” незрозумілі сайти. На сьогодні в нашій базі ЗМІ відібрані тільки ті сайти, які реально впливають на репутацію, і які дійсно користуються увагою аудиторії, які читають, які дивляться. Ми взяли топ-200 українських ресурсів, які можна плюс-мінус назвати ЗМІ. Сайти, що не потрапили в нашу базу, ми вважаємо такими, якими можна знехтувати. Ми компромісно підійшли до питання і в ці топ-200 ми включили, по великому рахунку, навіть те, що ми вважаємо не дуже авторитетним виданням, але по формальним вимогам, по кількості користувачів вони підходять.

Якщо детальніше, то в Україні існує Інтернет асоціація України (ІНАУ), яка щомісячно робить рейтинг українських ЗМІ. Саме тих, що називаються сайти новин або класичні ЗМІ на кшталт “Обозреватель”, ”Корреспондент”, “Новое время”, “Українська правда”. У них є топ-100. В ці топ-100 попали дуже різні ЗМІ. Основним критерієм – є охоплення української аудиторії, тобто кількість користувачів, які читають ці ЗМІ в місяць. Але, потім виявилось, що є багато різних “нішових” ЗМІ, які в топ-100 не потрапляють тому, що їх читають не так багато, але вони важливі. Наприклад, AIN.UA – агенство інтернет новин. Цей сайт по формальним вимогам не потрапляє в топ-100 тому, що його читають менше, але він лідер в своїй сфері інтернет новин, тому ми включили і його. Таким самим шляхом ми продивились і інші тематики. І вузьконішові ЗМІ також включили. В результаті ми розширили топ-100 від ІНАУ ще сотнею, і отримали топ-200 інтернет-майданчиків в українському інтернеті, які реально впливають на аудиторію і згадка на яких дійсно важлива.

Олександр Шатній:
Чи користуються Вашим ресурсом MediaMonitoringBot за межами України?

Григорій Маленко:
Ми дуже швидко розвиваємось і зростаємо. В найближчий місяць-два ми подолаємо відмітку в 10 тисяч користувачів. Це достатньо багато для такого сервісу, який з однієї сторони має доволі широкий спектр, а з іншої – не всім потрібен. Тому, 10 тисяч це велика цифра, враховуючи що це люди, які вводять ключові слова, відслідковують і користуються ним постійно.

Ми не відслідковуємо показник скільки користується на території України та за її межами. В сервісі немає державних кордонів. Сервісом користуються всі, кому важливо розуміти що пишуть в українських ЗМІ.

Олександр Шатній:
Які основні принципи закладені в функціонування MediaMonitoringBot?

Григорій Маленко:
Можна виокремити декілька головних принципів: оперативність збору та надання інформації користувачу; рейтинговість ЗМІ, що розміщують інформацію; зручність користування, простота; відсутність громіздких неефективних складових і т.д.

У кожного користувача є можливість ввести ключове слово або ключове словосполучення. Наприклад, мене звати Григорій Маленко. Якби я був просто звичайним користувачем, то я би ввів два слова через пробіл “Григорій Маленко”. MediaMonitoringBot шукає лише сувору відповідність запиту. Якщо в якомусь матеріалі з топ-200 ЗМІ України згадується Григорій Маленко, то бот мені про це повідомить не пізніше 5 хвилин після появи матеріалу на сайті.

Ми навмисно передбачили, щоб бот сповіщував тільки у випадку строгої відповідності запиту користувача, щоб бот повідомляв тільки у випадку релевантного результату. Запит може складатися з одного, двох чи трьох слів. Якщо я введу словосполучення, наприклад “Маленко Григорій”, то бот відразу запропонує додати і зворотнє словосполучення “Григорій Маленко”, оскільки це зовсім різні запити.

Ключові слова можна вводити на будь-якій мові – латиницею, кирилицею, українською мовою, російською – зовсім не важливо. Яким чином користувач додав ключове слово, по такому ключу бот і буде проводити пошук.

Олександр Шатній:
Тобто, якщо ми хочемо шукати слово чи словосполучення в будь-якому відмінку, то треба так і вводити?

Григорій Маленко:
Так. З відмінками не зовсім є сенс гратись, оскільки, якщо, наприклад, в матеріалі є прізвище, ім’я людини, то воно майже завжди є і у називному відмінку на ряду з іншими відмінками. Тому, запит спрацює і програма знайде інформацію. Якщо є сумніви, то можна вводити два різних ключових слова у різних відмінках.

Олександр Шатній:
Чи відслідковуєте Ви статистику яка аудиторія найбільше користується MediaMonitoringBot? Наприклад, юристи, журналісти чи інші.

Григорій Маленко:
Статистика на маленьких цифрах, умовно маленьких, буде не зовсім репрезентативною, хоча в боті вже біля 7000 користувачів. Тому, ми  вирішили, що визначимо і детально проаналізуємо нашу аудиторію пізніше. Але, вже сьогодні зрозуміло, що колом користувачів є:

1) підприємці, чиновники, політики – персони, які вводять свої дані (ім’я, прізвища) і моніторять згадки про себе.

2) піарщики: піар директори, маркетологи, консультанти з піару, які відслідковують своїх клієнтів.

3) інші користувачі, яких цікавить інформаційні запити (наприклад, курс долара і т.д.).

Ми з вами  відслідковуємо фейсбук стрічку, читаємо різні сайти і таким чином обробляємо дуже багато непотрібної інформації. Навіщо це нам? Час обмежений. Доцільно використовувати сервіси як наш бот для агрегації тільки тієї інформації, яка нас реально цікавить.

Першочерговим завданням MediaMonitoringBot було попередження і швидке виявлення інформаційних атак. Виявляти швидше за всіх інформацію. Слоган MediaMonitoringBot – дізнайся про згадування в ЗМІ першим! Наприклад, типова ситуація – про персону написали в ЗМІ і вона дізнається про це лише тоді, коли хтось з колег кидає посилання в особисті повідомлення, і це в кращому випадку. Зазвичай, це вже пізно і не дуже приємно, особливо, якщо це негатив. Втрачається купа часу. А використовуючи наш бот ти самостійно дізнаєшся швидше за всіх про згадку важливого для тебе об’єкту. MediaMonitoringBot надає базову інформацію  про сайт, на якому відбулось згадування, інформує про потенційне охоплення матеріалу, повідомляє про рейтинг і тематичність сайту. Це загальна інформація, яку корисно знати.

Людина, як правило, отримує інформацію протягом 5 хвилин після виходу матеріалу на сайті.

Олександр Шатній:
Чи можна стверджувати, що MediaMonitoringBot є універсальним інструментом, оскільки у нього немає чітко визначеного користувача і він може бути корисний усім?

Григорій Маленко:
Так. Використовувати MediaMonitoringBot можна не лише для моніторингу інформації про осіб, а й, наприклад, для розуміння актуальних даних про курс долара, курс біткоіна, погоди в Києві і таке інше.

Олександр Шатній:
Зі сторони ведення бізнесу можна стверджувати, що наявні перепони зі сторони держави чи державних органів для провадження такого роду підприємництва? MediaMonitoringBot відноситься до сфери ІТ-технологій і законодавча база в ній є не на самому високому рівні, незважаючи на те, що багато ІТ-спеціалістів є в Україні. Регулювання бізнесу зі сторони держави дуже шкутильгає. Вам легко працюється в Україні чи є пропозиції щодо зміни певних моментів в цьому напрямку? Якщо, звісно, такі проблеми існують. Держава в нас не встигає за розвитком конкурентного ринку тому, таких проблем може не виникати.

Григорій Маленко:
Серед наших користувачів є і державні інституції. Вони направили запити і ми надали доступи до сервісу. До речі, всі користувачі системи є анонімізованими. Тобто, Telegram закриває можливість бачити дані користувача. І ми не знаємо хто персонально користується MediaMonitoringBot. Не знаємо ні номерів телефонів, ні імен, а лише знаємо, що це якісь люди з віртуальним ID. Це дуже важливо для безпеки персональних даних, тому користувачі в цьому сенсі можуть бути спокійними.

Підприємець підлаштовується під будь-яку систему. Звісно, що є певні пропозиції для зміни законодавчого регулювання, наприклад, треба ввести податок на виведений капітал, а не на поточний прибуток.  Ми вважаємо, що треба рухатись по моделям максимального спрощення. А з іншої сторони для ФОП єдиний податок на рівні 5% це добре. Багато колег реєструють компанії в інших юрисдикціях там, де це простіше, дешевше, спокійніше, прогнозовано. Для того, щоб наші спеціалісти залишались в нашій юрисдикції і, крім того, й інші приходили, держава має бути конкурентною в світовому масштабі. Зараз світ глобальний, ми конкуруємо з усім світом. І щоб бути конкурентоздатними і щоб сюди приходили, треба створювати і давати кращі умови.

Олександр Шатній:
Чи планується розробка додаткових продуктів?

Григорій Маленко:
Ми плануємо виходити на інші ринки. Той самий проект для Великобританії. Можливо ще західні країни біля нас. Програма буде виконана на іншій платформі, але суть буде незмінною – для піарщиків, для маркетологів. І плануємо робити такі ж боти для інших сегментів. Наприклад, з юридичною тематикою, але там є свої складнощі. Тому, поки що чіткого плану виходу немає, але ми дивимось на інші ринки.

Олександр Шатній:
Чи можна сказати, що ваш продукт є безпечним з точки зору того, що всі користувачі є неідентифікованими, а лише видно інформацію про пошукові запити?

Григорій Маленко:
Так. Ми знаємо лише, що є анонімізовані користувачі, які підписуються на сповіщення по ключовим словам. Для цього у нас є політика конфіденційності, яка є публічним документом.

Олександр Шатній:
Чи співпрацюєте ви з великими компаніями такими як Google, Microsoft і т.д.? Якщо так, то з якими саме?


Григорій Маленко:
Для того, щоб система працювала, ми використовуємо сервіс Google Cloud. Ця платформа є зручною для збирання та зберігання інформації. Тому, Google є основною платформою, яку ми використовуємо для технічного рішення, яке дозволяє функціонувати боту.

Оскільки юзери боту анонімізовані, то ми навіть не знаємо, які компанії нас використовують. Ми знаємо лише якісь речі по непрямим ознакам чи по спілкуванню. Часто зі слів дізнаємось, що наш бот використовує та чи інша компанія.

Однією із задач, при створенні цього боту, було те, щоб ним користувались перші особи. Наприклад, є голова правління великого банку. Чи менеждер великої компанії. У нього точно є PR-департамент. В PR-департаменті точно є відділ аналітики. У відділі аналітики є співробітник, який займається моніторингом ЗМІ, моніторингом інформації. Вони роблять великі звіти – збирають, аналізують. Потім підбивають певні підсумки. В результаті голова правління отримує інформацію про те, що відбувається в ЗМІ, з доповідної записки в кращому випадку на ранок наступного дня, а іноді і наступного понеділка. А ми говоримо, дивись, великий звіт ти почитаєш потім, а ось тобі інструмент, який дозволить тобі особисто розуміти, що відбувається в тебе, як все працює. Без зайвого. Тільки топові, важливі ЗМІ на протязі 5 хвилин в Telegram. Більше того, він вже самостійно може телефонувати людині і казати, що, наприклад, 5 хвилин назад вийшов матеріал на Українській правді і запитувати, як їм далі працювати в цій ситуації? Тому, ми зробили такий інструмент, в тому числі, для контролю підрядників, співробітників.

Рубрика: ВІЛЬНЕ ПИТАННЯ

Ми давно займаємось управлінням репутацією. Розуміємо, наскільки важливо отримати інформацію про те, що про тебе написали в ЗМІ, максимально швидко. Тому, що якщо ти отримаєш пізно, то ти можеш програти війну, навіть не знаючи про це. Це по-перше. По-друге, оскільки ми давно займаємось аналізом інформації і розуміємо, що необхідно зробити, щоб сервісом користувалось багато людей. Ми постійно вдосконалюємось, спілкуємось з користувачами. Щось додаємо. Ми зробили систему звітів. Наприклад, щоб перша особа в ПДФ форматі в кінці місяця отримала гарний звіт. Чи в кінці тижня – як завгодно. Чи одночасно. Різні системи стоп-слів. Наприклад, у нас є клієнт, який отримував дуже багато повідомлень, які не були релевантними. Формально в матеріалі була згадка, але матеріал був про іншу компанію. Завдячуючи їм, ми вигадали функціонал “стоп-слово”. За допомогою нього користувачі можуть відсікати непотрібну інформацію. Наприклад, у мене, як виявилось, є однофімілець. Це жінка. Вона зараз займає високу посаду в мерії окупованого Севастополя. Я ввів своє прізвище, щоб відслідковувати коли мене згадують. А мені приходять згадування з прізвищем цієї жінки. Мені це не потрібно і це є зайвою інформацією для мене. Тому, я зробив стоп-слово її іменем “Оксана”. І бот почав працювати наступним чином – якщо зустрічається прізвище Маленко, але в цьому ж матеріалі є і Оксана, то він мені не повідомляє про такий матеріал. Постійно додаємо новий функціонал, який дозволяє бути більш зручним, корисним для користувачів.

Олександр Шатній:
Чи вбачаєте ви в українських ресурсах конкурента своєму MediaMonitoringBot і боретесь з ними за першість? Чи ви вважаєте, що у вас немає конкурентів?

Григорій Маленко:
У нас немає конкурентів по одній простій причині – ми зробили лоукост. Є, наприклад, компанія, в якої моніторинг коштує 5 тисяч доларів в рік. А ми зробили пакет 100 доларів в рік. Ми в 50 разів дешевше. І у нас є взагалі безкоштовний пакет доступу. Тому, конкурентів у нас немає. І ми доволі швидко зростаємо, тому з нами доволі важко буде конкурувати. І не відомо навіщо, оскільки всі схожі системи, які були зроблені, направлені на інший ринок. У них В2В тому, великі контракти з великими компаніями, глибокий аналіз. А ми говоримо, користуйтесь безкоштовно. Ось вам 5 ключових слів, а якщо ви хочете чогось більшого, заплатіть нам. І місяць моніторингу буде коштувати на рівні сніданку в McDonalds. Тому, важко буде комусь з нами конкурувати. Плюс у нас вісім років експертизи на цьому ринку, де ми займаємось репутацією. Доволі складно зрозуміти, як це повинно функціонувати, не маючи великого досвіду в сфері репутації в інтернеті.

Олександр Шатній:
Чи використовуєте ви інформацію щодо запитів, здійснених через MediaMonitoringBot, для дослідження ринку та/або суспільної думки стосовно того, що людям цікаво і т.д.?

Григорій Маленко:
Ми накопичуємо таку інформацію для того, щоб потім робити певні висновки. Ми зможемо зробити річну аналітику. Ми побачимо в кінці року, що в липні була така цікавість на запити, в серпні така. Тому, ми її накопичуємо і у нас в планах є безкоштовна публікація таких звітів. І наміру на них заробити ми не маємо.

Нещодавно нами був побудований рейтинг українських ЗМІ по кількості випущених матеріалів. Тобто, який ЗМІ більше всього пише, випускає найбільше матеріалів. Цікава статистика. Ми плануємо випустити статистику кількості згадувань політиків під час виборчої кампанії. Це буде статистика кількості згадувань політика в ЗМІ.

Олександр Шатній:
Тоді логічним буде наступне питання – чи були спроби політиків чи політичних партій підкорити собі MediaMonitoringBot чи якимось чином обмежити, оскільки всі ресурси якимось чином впливають на процеси в Україні?

Григорій Маленко:
Не було таких спроб. Враховуючи, що в певний час MediaMonitoringBot став цікавим багатьом ЗМІ, які почали звертатись, багато ресурсів, сайтів, які не потрапили в топ-200, почали просити щоб їх додали. Але, ми їм відмовляємо тому, що маємо чіткі критерії.

Ми розуміємо, що кожне повідомлення займає певний час для людини. Час у кожного обмежений. І якщо ми перетворимо наш бот в “скажений будильник”, який засипає повідомленнями, то це буде неефективно.

Коли нам рекомендують певні ресурси, то ми їх, перш за все, оцінюємо без емоційної характеристики. Ми дивимось на відвідування, на те, наскільки сайт в цій категорії важливий. І якщо він відповідає нашим формальним критеріям, то ми його додаємо і це не є проблемою. Але, оскільки ми взяли 200, то ми майже все закрили. В рейтингу ІНАУ є купа російських ресурсів тому, що українці, як виявляється, у великій кількості читають російські ресурси на кшталт Lenta.ru. Ми їх прибрали тому, що там багато згадувань взагалі не стосується України. А якщо і стосується, то все що там описано і так виходить в українських ЗМІ. Тому, прибрали купу різних ресурсів, в тому числі сепаратистських ресурсів.

Детальніше про функціональні можливості можна ознайомитись на офіційному сайті https://mediamonitoringbot.com/ua

Back To Top
×Close search
Поиск